Postać

Go down

Postać Empty Postać

Pisanie by Administrator Sro Wrz 09, 2015 5:21 pm

-DBANIE O POSTAĆ-

   Ponieważ byłoby to niedogodne ze względu na nieprzewidziane nieobecności, opóźnienia i różny upływ czasu pomiędzy postami - nie tworzyliśmy żadnego "systemu" głodu, zmęczenia czy czegokolwiek takiego. Mimo wszystko będzie nam naprawdę miło, jeśli bohaterowie poza wykonywaniem swych zadań i obowiązków naprawdę będą żyć.
   Inaczej sprawa ma się z ranami. Lepiej zadbać o ich sprawne zagojenie, bo nudzący się MG mogą przypadkiem zwrócić na to uwagę.

Chowaniec
    Dawany przez MG, jest inteligentniejszy niż typowy przedstawiciel swego gatunku. Chowaniec nie może należeć do ras grywalnych, nie jest postacią i może umrzeć bez zgody usera. Nie jest do końca wiadome, czym są chowańce i czy wiążą się tylko z rasami rozumnymi. Pewnym jest natomiast, że każdy przedstawiciel tych ras ma gdzieś na świecie przeznaczonego sobie towarzysza, ale nie każdemu pisane jest go spotkać.
    Towarzysz z całą pewnością nie może być silniejszy od właściciela, długość jego życia jest natomiast równa długości życia postaci (nie umrze ze starości). Mimo to trzeba umieć się nim zajmować i o niego dbać. Jest to ważne, ponieważ ma wpływ na jego kondycję, a zaniedbywanie chowańca może skończyć się jego śmiercią lub ucieczką. Powinno się spędzać z nim wolny czas. Można porównać to do opieki nad zwykłym zwierzęciem, które przypomina z wyglądu. Zyskanie nowego towarzysza z reguły nie następuje zaraz po utracie pierwszego, a jeśli powodem śmierci było zaniedbanie, to tym mniejsze mamy na to szanse.

Tytuł zdrajcy
  Z mianem zdrajcy wiążą się różnorakie komplikacje, a przede wszystkim fakt, że większość z naszych dawnych kompanów raczej nie będzie nas lubić. Jak stać się zdrajcą, jest objaśnione przy danej organizacji/grupie. Ważne! Postać nie może stać się oficjalnym zdrajcą, dopóki przywódca grupy (lub inny rodzaj rządów) nie zdecyduje o tym fabularnie. Oznacza to mniej więcej tyle, że jeśli nikt nas nie przyłapał na owej zdradzie, nie mamy się czego obawiać.

-CO NA START-

W razie, gdyby nie było to jasne albo zapodziało się gdzieś w tonach tekstu, oto zbiór wszystkich rzeczy, których nie możesz mieć od początku gry:
- broń palna
- implant mechaniczny
- mech bojowy
- zbroja wspomagana
- magiczne przedmioty
- towarzysz

-POLA W PROFILU I KARTA POSTACI-

Dział "Informacja"
Płeć - samieć/samica, mężczyzna/kobieta, tłumaczyć raczej nie trzeba. Zwróć uwagę, że pole odnosi się do płci Twojej postaci, a nie Twojej własnej.
Wzrost - wzrost postaci podajemy, licząc od ziemi do wierzchołka głowy, również w przypadku smoka. Jako że większość smoków może stać zarówno na czterech jak i dwóch łapach, bierzemy pod uwagę tą postawę, z której korzysta najczęściej (można ją zaznaczyć w nawiasie).
Autor avatara - jeśli posiadasz obrazek ze strony z tapetami/avatarami i nie znasz autora, możesz podać nazwę strony. Pamiętaj, że administracja ma prawo usunąć Twój avatar, jeśli autor obrazka nie zezwala na jego używanie!

Dział "Emblemat"
   Emblemat jest avatarem wyświetlanym przy każdym Twoim poście. Jego posiadanie nie jest obowiązkowe, ale zdecydowanie ułatwia innym pisanie o Twojej postaci. No właśnie - ważne, by jak najwierniej odzwierciedlał bohatera, w ten sposób uniknie się nieporozumień. Jeśli nie możesz wgrać avatara ze względu na jego rozmiar, wgraj go na inny hosting (tinypic, deviantart) i wklej adres obrazka do ostatniego pola ("Odnośnik do zewnętrznego Emblematu").

Dział "Karta Postaci"
Send the image from an URL - tutaj możesz wkleić link do obrazka przedstawiającego Twoją postać. Dobrze by było, gdyby jego szerokość nie przekraczała 400px, ponadto obrazek wyższy niż 500px zostanie automatycznie przeskalowany do tychże. Pole nie jest wymagane.
Godność - imię i nazwisko, ewentualnie pseudonim/y postaci.
Rasa - wybrana spośród ras opisanych tutaj.
Wiek - zasadniczo liczony tak jak w prawdziwym świecie (1 rok = 12 miesięcy = 365 dni, każda doba ma 24 godziny i tego się trzymajmy). Jeśli chcesz podawać wiek "przeskalowany" dla jakiejś rasy, zaznacz to w nawiasie.
Profesja - jako że w systemie gry nie funkcjonują tzw. rangi, możesz wymyślić dla swojej postaci dowolne zajęcie, którym się para. Oczywiście w granicach rozsądku.
Aparycja - czyli dokładny opis wyglądu, wszystkie cechy fizyczne, a także prezentacja i sposób bycia postaci. Jak jest zbudowana? Czy ma jakieś znaki szczególne? Co można odczuć, patrząc na nią? Na takie i tym podobne pytania powinna odpowiadać aparycja.
Osobowość - charakter, zachowanie, nawyki, poglądy oraz wszystko inne, co wiąże się z tym, jaka jest postać. Można tu napisać o jej podejściu do różnych rzeczy i spraw, upodobaniach. Może ma jakąś traumę z dzieciństwa? Specyficznie zachowuje się w określonych sytuacjach? A może po prostu wyjątkowo nie lubi krewetek?
Historia - forma zapisu -> dowolna, ważne jest jedynie, by z grubsza rysowała ona dzieje postaci do momentu obecnego, czyli przyłączenia się do fabuły na forum. Najważniejsze pytania, na które powinna znaleźć się odpowiedź to: Skąd postać pochodzi i kim tam była? Czym zajmowała się w życiu? Jak zdobyła posiadane przedmioty i umiejętności? Co ją sprowadziło do tej krainy? Jak łatwo zauważyć, historia jest poniekąd rozwinięciem zapisu. Ważne! Amnezja postaci nie jest powodem do ignorowania tego pola.
Relacje - odnosi się raczej do postaci obecnych na forum, lecz nikt nie zabroni wypisywać tam innych. Chodzi tu o stosunki z innymi, poznanymi przez postać osobami (również npc, ale pamiętaj, że odczucia Twojej postaci nie muszą się pokrywać z tym, co myśli o niej npc). Pole absolutnie niewymagane.
Inne - wszystko, co nie będzie pasować do pozostałych pól (zauważ, że "ciekawostki" i osobliwe fakty z przeszłości/dziwne przyzwyczajenia/fobie/blizny/umiejętności pasują do pozostałych pól). Nieobowiązkowe.
Stan postaci - obecny. Czy ma jakieś rany? Czy jej ubranie jest utrzymane w porządku? A może za kogoś się przebrała lub chce zamaskować swój zapach?
Ekwipunek - wszystkie przedmioty, jakie postać ma przy sobie, wliczając w to ewentualne ubranie, uprząż dla smoka itp.
Umiejętności - nie musisz ich opisywać, wyjątek stanowią tylko moce. Opisy poszczególnych nie muszą być długie, ale za to precyzyjne. Jest tu bardzo prosta zasada: moc działa DOKŁADNIE tak jak pisze w KP i TYLKO tak jak pisze w KP. Oczywiście sposób i cel wykorzystania to już zupełnie inna bajka i zależy wyłącznie od pomysłowości.
Plotki - kolejne pole niewymagane, gdzie możemy naprawdę pofantazjować, wiadomo bowiem, że ciemny lud uwierzy nawet w największą głupotę. Warto natomiast pamiętać, że Mistrz Gry także może wypisywać tutaj różnorakie (bzdury) pogłoski na temat naszej postaci, dla odróżnienia oznaczone "#".
Towarzysz - tutaj opisujemy wygląd naszego chowańca, a także jego temperament, wszelkie cechy szczególne.

-WSKAZÓWKI I PORADNIKI-

Cztery błędy popełniane przy tworzeniu dialogów
Cztery sposoby na pisanie lepszych dialogów
Napięcie! Więcej napięcia!
Jak stworzyć bohatera? Pięć pułapek, których możesz uniknąć
Tworzenie wiarygodnych psychologicznie bohaterów
Generatory imion: klik klik klik


WYMIARY SMOKÓW

Poradnik stworzony przez Ksejgaaka.

Spoiler:

Spoiler:
Administrator
Administrator
Admin

Male Liczba postów : 144
Join date : 31/08/2015

Karta Postaci
Wiek:
Stan postaci:
Ekwipunek:

https://nivessir.forumpolish.com

Powrót do góry Go down

Powrót do góry


 
Permissions in this forum:
Nie możesz odpowiadać w tematach